Storytelling maakt het verschil

Storytelling, een begrip waarmee we allemaal om de oren geslagen worden. Maar wat is het nu precies? En wat houdt het concreet in voor bloemisten? Fleur Magazine ploos het voor u uit.

Storytelling betekent letterlijk ‘het vertellen van een verhaal’. Het succes van storytelling zit vooral in de eenvoud van het concept. Het is namelijk de meest natuurlijke vorm van communicatie. Verhalen zijn een krachtig en effectief communicatiemiddel om mensen te verbinden. Door verhalen kunnen onze hersenen beter informatie verwerken. Door verhalen kunnen we beter besluiten nemen.

Samenhang en emotie zijn kernbegrippen van storytelling. Dat geldt ook voor storytelling op professioneel en commercieel vlak. Storytelling brengt het verhaal van merk, een organisatie of een bedrijf. Zo kan je je klanten aan je binden. The New York Times noemde storytelling niet voor niets ‘een strategisch wapen met onvoorstelbare kracht’. Het belang van storytelling wordt ook benadrukt door lector, columnist en blogger Guido Everaert in zijn “Storytelling: Verhalen maken merken.” In zijn boek schrijft hij dat “Storytelling een haast onmisbaar instrument [is] in een modern marketingarsenaal.”

Allemaal goed en wel, maar wat betekent dat nu voor de florist?

Geef een reactie