Maak kennis met A-florist, een nieuw (h)erkenningslabel op de markt

Nieuw in het floristenlandschap: A-florist. Het is de droom van Diego Cauwelier, bezieler van het nieuwe floristenplatform, om een sterk netwerk uit te bouwen met de creatieve, proactieve vakman in het stralende middelpunt. 

Met A-florist wil Diego Cauwelier een netwerk van Vlaamse topfloristen uitbouwen. A-florist wil zich op de markt profileren als een erkenningslabel voor echte vakmannen, zowel intern als naar de klant toe. “Vakmanschap en creativiteit zijn enorm belangrijk in de sector. Ik ben zelf ook tussen de bloemen opgegroeid, dus ik weet hoe het wereldje in elkaar zit.”

Advertising

“In de eerste plaats bieden wij de florist uitgebreide marketingondersteuning. We luisteren naar de specifieke noden van de bij ons aangesloten floristen en spelen daarop in. Voorts organiseren we talrijke acties. Zo hebben we een actie op poten gezet waarbij de klanten van de A-floristen kans maken op een restaurantbon wanneer ze iets kopen bij hun bloemist. Zo hebben we al enkele klanten gelukkig kunnen maken. We hebben namelijk al voor 5000 euro aan restaurantbonnen weggeschonken, wat toch een mooi bedrag is. Daarnaast doen we ook aan exclusieve productontwikkeling, opdat we ons ook door onze kwaliteitsvolle producten kunnen onderscheiden.”

Tot nu toe zijn er al ongeveer 32 Vlaamse floristen aangesloten bij het netwerk. Dat netwerk wil A-florist graag nog uitbreiden. Floristen die zich graag willen aansluiten, worden eerst zorgvuldig gescreend: “We gaan eerst na of de florist wel in aanmerking komt om zich bij ons aan te sluiten”, aldus Cauwelier. “Een team van experts neemt elke kandidatuur onder de loep. Vakmanschap en creativiteit zijn hier doorslaggevende factoren. Vervolgens gaan we op zoek naar de aanwezigheid van de florist op het internet. Heeft hij al een Facebookpagina? Hoe ziet zijn website eruit? Dan evalueren we hoe hij zijn of haar winkel beter profileren naar de klant toe, zowel online als offline. We willen de florist sensibiliseren en stelselmatig helpen groeien.”

Florament I 

Florament I, het eerste netwerkevent voor en door A-floristen, vond plaats in Bloemenateljee Wim Deruyver in Kalken.

>>> www.a-florist.be

2 gedachten over “Maak kennis met A-florist, een nieuw (h)erkenningslabel op de markt

  • 7 dec 2016 om 08:42
    Permalink

    dit artikel klopt niet met de realiteit . Ik werd niet gescreend , ik kreeg geen expert over de vloer ; ik kreeg wel een kort negatief pb via facebook van A-florist .Als lid van diverse bloemisten netwerken , volg ik de ontwikkelingen van mijn vak op de voet , ik ben docente , run een atelier , heb een website , een facebookpagina met méér dan 900 likes en méér dan 600 volgers , ik hou contact met collega’s in binnen-en buitenland . Mijn antwoord aan A-florist : ik kom niet “schooien” om bij jullie aan te sluiten . met collegiale groeten Anne Guns

    Beantwoorden

Geef een reactie